04/05 Aralık 2010 tarihlerinde Türkiye Özel Okullar Birliği tarafından Eyüboğlu Kolejinde düzenlenen 1. Okul Öncesi Eğitim Sempozyumu’na katıldım. Düzenlenmiş olan bu Sempozyumun amacı; Okul Öncesi Eğitiminde farklı yaklaşımları ve uygulamaları hakkında biz öğretmenleri bilgilendirmekti. Sempozyumda 2 konferans, 4 panel ve 17 çalıştay yer aldı.

Prof. Dr. Ümran Korkmazlar “farklı gelişen çocukları anlama” başlığı altında konuşmasını yapıp kısa videolar izletti. Bu konuda anlatmak istediği; gelişimi fark gösteren çocukların da birer birey oldukları ve toplum içinde soyutlanmadan eğitilebilecekleriydi. Bence bu yaklaşım her eğitimcinin uygulaması gereken bir davranıştır.

Katıldığım ilk panelde çeşitli üniversitelerden gelen Prof. ve Yrd. Doç. Doktorlar sunumlarını yaptılar.

Konular:

İkinci panelde ise; farklı Prof. Ve Yrd. Doç. Doktorların yer aldığı sunumlar gerçekleşti.

Konu başlıkları şöyle idi:

·         High/Scope, Waldorf. Reggio Emilie Yaklaşımı, Montessori

·         Pyp nedir? Uygulama Özellikleri

·         Farkındayım, Farklılıklara saygılıyım: Kimlikli Bebekler Yaklaşımı

·         Anaokulunda konuşan duvarlar ve öğrenme

Bu konular arasında en çok ilgimi çeken “Anaokulunda Konuşan Duvarlar ve öğrenme” idi.

Prof. Dr. Belma Tuğrul tarafından ele alınan bu konuda; tüm kavramlar ve işlenen konuları  duvarlara resimler koyarak, çocukların bunları keşfedebilmeleri ve böylelikle kendilerinin de biz öğretmenlerin olmadığı ortamlarda bile  öğrenebileceklerini  belirtti.

         Panellerin yanı sıra iki çalıştaya da katılma fırsatı buldum. Bunlardan ilki Yrd.Doç Dr. Oktay Aydın tarafından yaptırılan “Sınıf Yönetimi” konulu çalıştaydı. Bu çalıştayda öğretmenlerin sınıf yönetimi ile ilgili yeterlilikleri ve sınıf ortamının nasıl düzenlenebileceği hakkında bilgiler aktardı. O.Ö. Öğretmenlerinin özgüven sahibi, akademik bilgiye sahip olmaları ve çocuklara sorumluluklar verilmesi gerektiğini belirtti. Çeşitli okullardan gelen biz öğretmenlerin kendi aramızda konuşmamızı ve okullarımızda yaptığımız çalışmaları paylaşmamızı istedi.

 İkinci Çalıştay ise; Enka Anaokulu Müdürü  Ayten yılmaz tarafından yaptırılan “PYP Uygulamaları” adlı çalıştaydı. Açılımı  Primary Years Programme olan bu uygulamada görselliğe ve somut örneklere yer verildiği belirtildi. Bu programda 6 yaş grubu sınıfında her bir ünite 5-8 hafta arası işlenirken, 5 yaş grubunda 4hafta, 3 yaş grubunda ise; yıl boyunca sadece 2 ünite işlendiği söylendi. PYP Öğrenci Profilinin;

Araştıran& Sorgulayan, Bilgili, Düşünen, İletişim Kuran, İlkeli, Açık Görüşlü, Duyarlı, Riski göze alan, Dengeli, Dönüşümlü düşünen öğrencilerden oluştuğu belirtildi.

Bu bilgilerin ardından biz öğretmenlere kim olduğumuzu? Nereli olduğumuzu? belirtebileceğimiz kolaj çalışması yaptırttı. Yapılan çalışmalar isteyen öğretmenler tarafından anlatıldıktan sonra çalıştay sona erdi.

         1.5 saat sürmüş olan bu çalıştayda, geniş kapsamlı olan  “PYP Uygulamaları” nın ayrıntılarına inmeden, sadece ana hatlarına değinildi. Ayrıca eğitmenlerimiz de katılmış olduğumuz bu kısa süren çalıştayda edindiğimiz bilgilerin, PYP programını okul ve sınıflarımızda uygulamak için yeterli olmayacağını belirtti. Konuya yeterli derecede hakim olabilmek için başka bir zamanda sadece bu konuya yönelik ve bizlerin de dinleyici olmak dışında aktif katılımımızı sağlayacak çalıştaylarda bulunmayı arzu ederim.

     Sempozyum sonuç bildirgelerinin dağıtılması ve kapanış konuşmalarıyla sona erdi.

Birçok konunun yer aldığı bu sempozyumda, konulara ilişkin detaylara yer verilmese de genel anlamda bir bilgi aktarımı sağlandı. Yapılan bu sempozyumun, mesleğimizi pekiştirici nitelikte olduğunu düşünüyorum.

Türkiye Özel Okullar Birliği’ne Teşekkürlerimle…

SELİN CANGÜL

 

                                                        

Özel Okullar Birliği’nin düzenlemiş olduğu 1. Okul Öncesi Eğitim Sempozyumu 04-05.12.2010 tarihleri arasında yapıldı. Katıldığım Sempozyumun 1. Panelinde “Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Yetkinlikleri” başlığı altında Prof. Dr. Ümran Korkmazlar (İst. Ünv.) “Farklı Gelişen Çocukları Anlama” konusunu ele aldı. Her çocukta gelişim farklılıklarının olabileceğinin ve bu çocukların eğitiminde nasıl bir program uygulanacağı hakkında konuştu. Ardından çeşitli konularla ilgili çalıştay grupları hazırlandı.

Tiyatro Sanatçısı ve Drama Öğretmeni Özkan Aksu yönetiminde “ Okul Öncesi Eğitiminde Eğitici Drama Uygulamaları” adlı çalıştaya katıldım. Çocuklarla drama uygulama teknikleri, drama çeşitleri hakkında bilgilendirme yaptıktan sonra çeşitli drama örneklerine yer verildi.

Sibel Sengar yönetiminde (Istesol- Trinity Collage London) “Masalları yeniden yapılandırma” adlı çalıştayda klasik masalları anlatırken farklı teknikler kullanılabileceği anlatıldı. Çocuğa sorulan soruların yerine ulaşması ve düşünmeyi öğretme (Bloom Taknosnomisine uygun olması) üzerinde duruldu ve çeşitli örneklerle pekiştirildi.

Zafer Erkoç’un (İst. Kültür Ünv.) “Okul Öncesi Öğretmenlerde Akran Koçluğu ve Yetkinliği” çalıştayına katıldım. Okul içinde ilişkilerin nasıl olması gerektiği ve nasıl olabileceğine air açıklamalarda bulundu. Çeşitli yaşantılardan buna örnekler gösterildi. Bu konuyu yoruma açıp, bizlerin de konuya dair çeşitli fikirlerini aldı. Çözüm yolları üretilmesini sağladı.

Yrd. Doç. Dr. Özgül Polat (Marmara Ünv.) “Çoklu Zekâ Uygulama Örnekleri” konulu çalıştayda zekânın oluşumunu etkileyen faktörler ve öğrenme teknikleri konularını ele aldı. Konuya ilişkin örnekler verdi. Öğrenmenin zekâyı nasıl etkilediği üzerinde duruldu.

İki gün süren bu Sempozyum sonunda yeni bilgiler edindiğim kanısındayım. Eğitici bir sempozyum oldu.

 

ANİ MARTA YANCI

 

                                                                                                                                          

04/05 Aralık 2010 tarihinde Eyüboğlu Eğitim Kurumlarında yapılan “1. Okul Öncesi Eğitim Sempozyumu”na  katıldım.Sempozyumu hazırlayan Özel Okullar Birliğinin amacı Okul Öncesi Eğitimindeki farklı yaklaşımları ve uygulamaları biz öğretmenlere aktarmak ve bizlerin konu hakkında daha geniş bilgiye sahip olmamızı sağlamaktı.

Yapılan açılış konuşmalarının ardından Prof. Dr. Ümran Korkmazlar (İst.Üniv.)tarafından  “Farklı Gelişen Çocukları Anlama” konusu ele alındı.Konu içerisinde yer alan “Otistik Çocuklara ilişkin kısa bir video izletildi ve bu gibi örneklerle konu desteklendi.Bunun ardından (İTÜ Geliştirme Vakfı Dr. Natuk Birkan İ.Ö.O)Müzeyyen Yaman tarafından yapılan  “GEMS Materyalleri ile Matematik ve Fen Uygulamaları” çalıştayına katıldım. Çalıştayda Müzeyyen Yaman ile birlikte İTÜ Geliştirme Vakfı Sedat Üründül Okul Öncesi Öğretmenleri tarafından önce GEMS in ne olduğu açıklandı.(Matematik ve Fende Büyük Buluşlar).Daha sonra ön hazırlıkları ve yapılma aşamalarına yer verildi ve maddeler halinde bizlere anlatıldı.GEMS çalışmasında “Kelebekler” konusu ele alındı.Önce çeşitli kelebekler ve özellikleri incelendi.Ardından kelebeklere ilişkin bir hikaye anlatıldı.vs.Son olarak 20 kişilik bir grup için hazırlanmış olan sanat faaliyetine yer verildi.Daha sonra (Terakki Vakfı Özel Terakki Okulları)Hanife Güner’in hazırlamış olduğu “Yaratıcı Drama ve Yaratıcı Düşünme ”konulu  çalıştayına katıldım.Bu çalıştayda Hanife Hanım yaratıcı drama ve yaratıcı düşüncenin çocuklar üzerindeki etkisini,eğitimdeki önemini anlattı ve yaratıcı drama örnekleri ile desteklendi.Çocuklar için yarattığı bir kahramanı bizlere anlattı.(Aslında o karakteri kahraman yapıp,kabullenen çocuklardı.)Bu kahraman bir kuklaydı ve tüm okulu geziyordu.Çocuklar bu kahramana mektuplar yazıp,posta kutularına atıyor ve onunla dertleşiyorlardı.Öğretmenleri ise bu kahramanın ağzından her birine cevaplar yazıyordu.Bu cevaplar onları eğitici ve yönlendirici nitelikte oluyordu.Çocuklar bu kahramana taptıkları  için mektuplar ve cevapları çocuklar için çok değerli oluyordu.Sempozyumun ikinci gününde Doç.Dr. Ebru Aktan (Çanakkale Onsekiz Mart Üniv.)tarafından yapılan “Reggio Emilia”yaklaşımı çalıştayına katıldım.Bu çalıştay süresince çocuğun baş kahraman oluşuna ve dış mekan kullanımının eğitimdeki yerine dikkat çekildi.Bunun ardından “Eğitimde Kullanılan Programlar” adlı bir panele katıldım.Bu panelde Prof.Dr. Ayla Oktay (Maltepe Üniv.)High Scope ,Waldrof ,Reggio Emilia Yaklaşımı ,Montessori,Ayten Yılmaz(Enka Anaokulu Müdürü)PYP Nedir?Uygulama Özellikleri,Doç.Dr.Ebru Akatn (Çanakkale Ons ekiz Mart  Üniv.)Farkındayım,Farklılıklara Saygılıyım,Kimlikli Bebekler Yaklaşımı,Prof. Dr.Belma Tuğrul(Hacettepe Üniv.)  “Anaokulunda Konuşan Duvarlar ve Öğrenme” konuları hakkında bizleri bilgilendirdiler.Bunların içinden en beğendiğim Belma Tuğrul’un anlatmış olduğu “Konuşan Duvarlar”dı.Bu çalışmada sınıfın tüm duvarları çocukları eğitmek için hazırlanmış bulunuyordu.(Örneğin çeşitli büyüklükte duvara yapıştırılmış  eller ve el kalıpları).Çocuk kendi kendine elini onlarla kıyaslıyor ,ölçüyor ve soruyor. Benim elim hangisinden küçük?Hangisinden büyük?İşte bundan küçük,bundan büyük tür benim elim diyerek sonuca varıyor.Büyük-Küçük kavramını öğreniyor.

       Son olarak “Sempozyum Sonuç Bildirgeleri” dağıtıldı ve kapanış konuşmaları yapıldı. Biz Okul  Öncesi Öğretmenleri için faydalı ve önemli bir sempozyum olduğunu düşünüyorum.Teşekkürlerimle.

  Bianka TOSUN

 

 

uggs australia parajumpers long bear moncler jas dames belstaff kopen timberland heren timberland dames belstaff motorjassen timberland sale parajumper jas sale parajumper jas dames parajumper long bear canada goose victoria parka ugg slippers parajumpers heren jas uggs dames