ETKİNLİKLERİMİZ
ANADİLİ ETKİNLİKLERİ
Sınıf
içinde yapılan etkinliklerde çocukların duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri,
sözcük dağırcıklarını geliştirmeye, kitap sevgisi kazanmalarına, hayal güçlerinin
gelişmesine, sosyal, duygusal ve dil gelişimesine katkı sağlamak amaçlanır.
Bu doğrultuda; çoklu zekayı geliştirme amaçlı anadili uygulamları tekerleme,
şiir, bilmeceler, parmak oyunları,görsel-eğitici materyaller kullanarak bilgi
paylaşımları, anlatım teknikleriyle hikaye anlatımı, hikayenin dramatize edilmesi
gibi etkinlikler yapılır.
OKUMA
YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Çoklu zekâyı geliştirme amaçlı çalışmalar
Mega Hafıza
Kavram geliştirici test çalışması
Eğitim seti uygulamaları
Bilişsel etkinlikler
Eğitici oyuncaklar ve bilgisayar ile kavramların pekiştirilmesi
BİLGİSAYAR
DESTEKLİ EĞİTİM
Bilgi çağında yaşarken çocukların çağın gereğini bilmeleri ve öğrenmeleri
için eğitim programımızdaki tüm konular bilgisayarda pekiştirilir. Öğretmenlerimiz
tarafından bilinçli ve sistemli bir şekilde uygulanan bilgisayar destekli
eğitimde çocuklarımız mouse ve klavye kullanımının yanı sıra, yaşlarına uygun
eğitim cd' leri ile görsel ve duygusal bir çok kavramı da öğrenme imkânı bulurlar.
MÜZİK
Müzik, kendini ifade etme, özgüven, yaratıcılık ve seçkin estetiksel duyguların
dışa vurumunu sağlamada önemli bir etkendir. Anne karnındaki bebeğin bile
müzikten etkilendiğini düşünülürse okul öncesi dönemde müziğin yeri ve önemi
daha bütünleşir. Müzik kendini ifade etmenin dışında okul öncesi dönemde çocuğun
sosyal gelişimi için de etkindir. Sosyal gelişimin yanında dil gelişimini
de etkilediğini düşünerek okul öncesi programında müziğin yeri daha bir önem
taşıyarak, gün boyu zinde kalmasına yardımcı olur.
SANAT
ETKİNLİKLERİ
Anaokulumuzda uyguladığımız “Sanat Etkinlikleri” ile amacımız öğrencilerimizin;
renkleri, biçimleri, dokuları tanımaları görsel olgunluğa ulaşmaları, farklılık
ve benzerlik olgunluğuna varmaları, el-göz koordinasyonunu geliştirmeleri,
seçmeyi ve karar vermeyi denemeleri, çok boyutlu düşünmeyi öğrenmeleri, hayal
güçlerini kullanmaları,özgün fikirler üretmeleridir.İşlenen
üniteye paralel giden temel deneyim eşliğinde çocuğun üretici bir biçimde
ürün oluşturması,farklı malzemeleri tanıması ve kullanması ,sanata ve yaratıcılıklarına
yönelik ve ilgilerinin uyandırılması hedeflenmektedir.
GRUP
OYUN ETKİNLİKLERİ
Çoklu zekayı geliştirici açık uçlu etkinlikler
Büyük ve küçük kas gelişimine destek verici oyunlar
Müzik ve dans eşliğinde hayal gücünü geliştirici oyunlar
Bedensel ve zihin birlikteliğini destekleyici oyunlar
Rahatlatıcı ve gevşetici dinlendirici oyunlar
FEN
VE DOĞA ÇALIŞMALARI
Çoklu zekayı geliştirme amaçlı çalışmalar
Gözlem-İnceleme
Deneyler
Bitki yetiştirme
Araştırma,inceleme gezileri
Test çalışmaları
YARATICI
DRAMA
Okul öncesi eğitim programında önemli bir yer alan drama çalışmaları, çocuğun
oynarken öğrenmesini, öğrendiğini doğru ifade etmesini, vücut dilini ve beden
dilini öğrenmesini, kendine ve çevreye güven duymasını sağlar. Ayrıca kazanmasını
istediğimiz alışkanlıklar, kurtulmasını istediğimiz davranış bozukluklarında
yaratıcı davranmanın oldukça önemli rolü vardır. Davranışçı tekniklerde oldukça
fazla kullanılan yaratıcı drama pedagojik eğitim anlayışı içinde çocuğa doğru
ve yanlış hareketi aynı anda gösterip oyun ve eylem metodu ile doğru davranışı
pekiştirmede bir unsur olarak kullanılır.