İdarecilerimiz ve Öğretmenlerimiz IX. Antalya Sempozyumunda...

Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği tarafından düzenlenen geleneksel Antalya Sempozyumlarının dokuzuncusu 28-30 Ocak 2010 tarihlerinde Antalya Sheraton Oteli’nde gerçekleştirilmiştir. Milli Eğitim Bakanımız, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı, Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü, İlköğretim Genel Müdürü, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü ve Yardımcısı, Eğitim Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı, ÖSYM Başkanı, 6 Özel Öğretim Kurumları Dernek Başkanı, İngiltere, Belçika, Hollanda’dan 7 yabancı akademisyen, ülkemizin önde gelen üniversitelerinden 14 bilim insanı, bürokrat ve işadamları, basın mensupları ve 650 civarında özel okul kurucusu, yöneticisi ve öğretmenin katılımıyla gerçekleşen “Okulda Yenilenme - Rebuilding The Education System” Sempozyumunun Sonuç Bildirgesi ekte sunulmuştur.

Sempozyum Sonuç Bildirgesi İçin Tıklayınız.

Lise ve İlköğretim Müdürlerimiz Satenik Nışan ve Arlin Yeşiltepe, Fen ve Teknoloji öğretmenimiz Elizabet Minaslı ve ingilizce öğretmenimiz Culya Yapıcı Türkiye Özel Okullar Birliği'nin düzenlediği IX. Antalya Sempozyumuna katıldılar.

Özel Okullar Birliği'nin gerçekletirdiği 9. Antalya Sempozyumu hem yurt içinde hem de yurt dışındaki okulları birbirine yakınlaştırmıştır. Değişen dünyada artık geleneksel bakış açımızdan sıyrılıp yenilikçi, işbirlikçi ve değişime açık birer öğretmen rolü edinmemiz gerektiği vurgulanmıştır. Yapılan çalıştaylarda artık sorunları tartışmak yerine çözümlere yönelik çalışmalar yapılmıştır. Çeşitli ülkelerdeki değişik okul modelleri incelenmiştir. Bunun sonucunda, sürekli mutsuz ve isteksiz olduklarından yakındığımız öğrencilerimiz için değişmek zorunda olduğumuz ispatlanmıştır. Bu sempozyuma katılmak benim de bir öğretmen olarak ne yönde çalışmalar yapmam gerektiğini gösteren bir yol gösterici olmuştur.

Culya YAPICI

Özel Okullar Birliği tarafından düzenlenen 9. Antalya Sempozyumu ile gelişen ve değişen dünyada öğretmenlerin de bu hıza ayak uydurabilmeleri için gelişmesi ve değişmesi gerektiğinin altı çizilmiştir. Öğretmenler artık öğreten, ezberleten kimliklerinden kurtulmalı, öğrencilerine yol gösteren, öğrencilerin yaparak, anlayarak, sorgulayarak, araştırarak öğrenmelerini sağlayan rehberler konumuna gelmelidirler. Hem çalıştaylarda hem de oturumlarda üzerinde ısrarla durulan nokta öğrencilerin bilgiyi alan konumundan bilgiyi kullanan konumuna gelmelerini sağlamanın öğretmenlerin en önemli amaçlarından biri olması gerektiğidir. Yapılan çalıştay ve oturumlarda sadece eğitim sisteminin sorunları değil, aynı zamanda bu sorunların olası çözümlerinden de bahsedilmiş, öğretmenler ve yöneticiler deneyimlerini birbirleri ile paylaşarak birbirlerine yol göstermişlerdir. Ayrıca yurt dışından gelen katılımcılar sayesinde değişik okul modelleri ve okul programları ile tanışma fırsatımız olmuş, bu programların eğitim sistemimize ne kadar uygulanabileceği de tartışılmıştır. Kısaca katıldığım bu sempozyum, bir öğretmen olarak ne tür çalışmalar yürütmen gerektiği, fen eğitiminde izlenmesi gereken yollar hakkında bana yol gösterici olmuştur.

Elizabet Minaslı

 


uggs australia parajumpers long bear moncler jas dames belstaff kopen timberland heren timberland dames belstaff motorjassen timberland sale parajumper jas sale parajumper jas dames parajumper long bear canada goose victoria parka ugg slippers parajumpers heren jas uggs dames